• ofte stilte spørsmål til budapest.no

Ofte stillede spørgsmål om Budapest.dk

Her har vi samlet en masse spørgsmål, som vi har modtaget via e-mail om vores virksomhed og om, hvad vi kan gøre for vores gæster. Hvis du ikke kan finde svar på dine spørgsmål, så send os en e-mail.

A. Koster det noget at sende e-mail til budapest.dk?
Svar: Nej, vi har ingen kundegebyr eller afgifter. Alle vore tilbud er 100 % uforpligtigende.

B. Er det dyrt at benytte budapest.dk?
Svar: Nej, det synes vi ikke. De fleste af vores ydelser og tjenester sælger vi til den samme pris som det ville koste hernede, mens en del tjenster faktisk bliver billigere da mange internationale søgemaskiner videresælger i euro, hvilket vi ikke er afhængige af. Og eftersom vi er tilstede hernede slipper vi for fordyrende mæglerhonorar. Vi køber direkte fra leverandøren og er derfor ovenud konkurrencedygtige.

C. Jeg har købt en flybillet selv, kan i komme med forslag til hotel og aktiviteter?
Svar: Ja, vi kommer gerne med et uforpligtigende forslag til dig. Kontakt os på e-mail!

D. Jeg har købt hotel og fly via andre, men kan jeg fortsat bruge jeres andre tjenester?
Svar: Ja, send os en e-mail, så skal vi hjælpe dig efter bedste evne.

E. Okay, I har hverken kundegebyr, afbestillingsgebyr eller andre gebyrer – hvordan tjener I så penge.
Svar: Vi er et registreret rejsebureau og får i lighed med hotel søgemaskiner og normale rejsebureauer en lille provision fra hoteller og andre serviceudbydere. Det er ikke fordyrende for dig som kunde og er det er etableret standard for branchen.

F. Hvad er er budapest.dk egentligt? Guide eller rejsbureau?
Svar: Begge dele. Vi er først og fremmest en guide (en af skandinaviens først faktisk) og vi fokuserer på at give onformation om oplevelser i Budapest. Men eftersom vi lidt efter lidt fik mange store offentlige og private kunder, ønsker vi en professionel ramme om dette. Derfor er vi nu et solidt aktieselskab, registreret i både Norge og Ungarn.

G. Hvem bruger Budapest.dk?
Svar: Vi har hjulpet flere tusinde rejsende, herunder kommuner, skoler, private erhversdrivende, organisationer og foreninger, skoleklasser, syklubber, norske og svneske rejsebureauer, private rejsende, forelskede par, fraskilte, sundshedsrejsende, syndere og kirketjenere. Med andre ord: de aller fleste.

H. Er det trygt at bruge Budapest.dk?
Svar: Ja, som medlem af den norske rejsegranatifond og registreret rejsebureau arbejder vi efter gældende love og regler.

I. Hvorfor bør jeg bruge Budapest.dk?
Svar: Efterhånden som man bliver mere rejsevant sætter mange sig blot i et fly og flyver udenlands udenfor de etablerede rejseburaeuers pakker. Budapest.dk er for dem, der ønsker forudsigbarhed og en tryg ramme i en stor og ukendt by. Flere og flere benytter os for at sikre at hotellet er centralt beliggende eller for at sikre et rigtigt valg af restaurant. Vi ønsker ikke og forventer ikke at holde dig i hånden hernede, men viser genre vejen så du ikke farer vild.

J. Jeg er usikker på om jeg kommer afsted, men vil gerne reservere et hotel. Tager I gebyr for det?
Svar: Nej, hos os kan du reservere gratis og du kan afbestille indtil 9 dage før ankomst hvis noget skulle komme i vejen. Du skal heller ikke betale med det samme, men vi sender dig istedet en fakture, som du kan betale til en dansk bank derhjemme før afrejse. Med andre ord slipper du for at lægge følsomme oplysninger om kreditkort ud på nettet.

K. Jeg planlægger at blive nogle måneder og ønsker bistand; kan I bistå med dette?
Svar: delvist. Vi kan bistå med lejlighed eller hotelovernatning samt løbende praktisk information. Send os en e-mail for mere information.

L. Hvad sker der, hvis jeg ikke er tilfreds med jeres service?
Svar: Hvis du er utilfreds med en af vore tjenester eller skulle der indtræffe noget, der gør, at tjenesten ikke kan leveres som aftalt betaler du selvsagt ikke for tjenesten. Evt forudbetalte penge refunderes i sin helhed. Heldigvis sker dette næsten aldrig.

M. Er I medlem af Rejsegarantifonden?
Svar: Ja, vi er medlem af den norske rejsegarantifond.

N. Gir I min kundeinformation til andre?
Svar: Nej

O. Hvordan betaler jeg for Budapest.dk’s tjenester?
Svar: 95% af vore rejsende betaler med fakture til norks kontonummer i Fokus Bank. Det er velfungerende og lige-til, og desuden følger vi den norske forbrugslov. Andre btaler direkt etil tjenesteudbyder eller ved ankomst til Budapest.

P. Vi er en gruppe på 15 damer som skal ned, kan I hjælpe os?
Svar: Ja, vi hjælper grupper op mod 220 personer og kan planlægge privare spaophold, egne hoteller, chartrede busser, både og andre eventelementer efter Deres ønsker.

Q. Formidler I billetter til kulturarrangementer?
Svar: for kunder som køber 2 eller flere tjenester bistår vi med billetter til sådanne billetter, hvadenten det er opera, koncert, tog eller bus. Vi gør opmærksom på at der i enkelte tilfælde kan forekomme et mindre gebyr fra dem, der udsteder billetterne.

Læs kommentarer